Djurlivet runt Liane igår.

Två tranor höll på att skrämma livet ur mig när de plötsligt skrek i värsta crescendo bakom kullen på Brôte nerom Liane. Jag såg dem inte innan de drog igång med skriken. Först tänkte jag att de ville varna för mig men så var det inte alls. De hade en dialogkonsert med andra tranor en bit norröver. De flög inte när jag passerade
På Smörhôla fanns tack o lov två tofsvipor kvar, alltid något. Hoppas det är fler som vill stanna här. De är ett fint inslag i naturen. På Sellersänga gick ett ensamt rådjur, såg inte så nära att jag kunde se vad det var för sort. Det djuret  har vi sett ibland. En get med killing finns också i närheten, men de här tre går inte tillsammans.

Kommentarer
Postat av: TantGlad

Vilket djurliv hihi. Lite uppspelta såhär på vårkanten.
Just nu sitter en fågel och kvittrar så fint ute. Tror den snackar med en annan fågel. Är ju våffeldagen. Kanske dom undrar om några våffler blir serverad dom.
Annars får de tänka.....våffo...
Våffo...då rå....varför får inte vi några våfflor.

Ha en fin dag ock kram.

Postat av: znogge

Det kan man kalla djurliv :-) Har aldrig sett dem så nära!

2015-03-25 @ 10:06:22
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback