Utsikt i morse! Rottne F 10 B.

 
Vaknade i morse av att en skogsmaskin gick för fullt utanför väggen. I enlighet med mina fördomar så borde en sån maskin rattas av  kraftig äldre man med snus under läppen iklädd grov flanellskjorta.  Så var det inte. Ur maskinen klev en späd blond liten tjej, visserligen med snus under läppen men i övrigt något helt annat än jag trott. Hon heter Karin Nilsson, kör sin egen maskin, Rottne F 10 B. Hon bor nu i Åmål, men är uppväxt i Knöstad, f.ö. kusin med lärarkollega Björn och syskonbarn till rektor N-G Nilsson. Karin kör mest på Dalsland åt Munksjö i Billingsfors. Hon blev klar här i Sillerud idag och fick maskinen transporterad till Dals Långed för att fortsätta där i morgon. Utbildning till detta med skog och maskin  fick hon på Södra Viken uppe norra Värmland. En trevlig tjej som jobbade undan raskt.
Vi passade förstås på att bjuda på 11- kaffe tillsammans med Malte och Emil. Emil vill, för övrigt, också bli maskinförare och börjar troligen på Södra Viken nu i höst. Jag lyckades ta den här bilden i det enda ögonblick när de var allvarsamma och det  inte skrattades gott åt olika historier.
 
 i morgon blir det ett inlägg om före och efter målningen av uthusen på Liane. Och förklaringen till hur Harry Hvitfeldt kom in i sammanhanget en gång i tiden. Målningen avslutades alltså idag på Liane och målarna fortsätter hos Kjell på Pärekuel i morgon fredag.  Vi fick besök idag  av Maltes fru Vanja och Emils syster Lisa. Himla kul att få pratas vid en stund. Vanja o jag lyckades missa varandra förra gången hon var med Malte hit men nu blev det en kopp kaffe i lugn och ro efter lunchen.

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag vaknade av en maskin som gräver ner fiberkabel här, vi ska ha Telia öppen fiber här i Vålberg också så känner på mig att det blir klart före stugan, dom började i april här i Vålberg

2015-06-25 @ 20:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback