Före och efter!

Jag målade verandaräcket förra sommaren också. Och jag bemödade mig efter alla konstens regler: Målade först sedan detta tryckimpregnerade räcke funnits på plats ett par år för så ska man göra. Sen blev det grundat en gång när det var absolut torrt. Därefter målade jag det två gånger till. Men lika fullt så flagnade det så småningom. Jag skrapade och slipade allsammans för en tid sen och har inväntat fint väder för att kunna måla.
Nu struntade jag i att vara så himla noga, det hjälpte ju inte förra gången. Så nu blev det målat två gånger, punkt slut. Det får duga. Roland säger att hela verandatrappen måste snart göras om så det är lite provisorium, bara så det ska se prydligt ut tills dess.
Det står en mängd färgburkar som vi har tagit lite av och det är alltid svårt att veta vad som är användbart. Glad att jag skrev så här på den här burken, både vad som finns i, var vi har använt den tidigare och när. Den funkade fint.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så fint det blev och vilken skillnad!

Postat av: Marie

Nu blir det fint överallt ser jag! Det är roligt när allting ser fräscht ut.

Svar: Ja, det är trist att titta på slitet och halvfärdigt.
Inga Magnusson

2015-07-05 @ 13:17:07
URL: http://www.mariee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback