Välja skor!

Det är inte så lätt att välja rätt skodon nu för långpromenader i skog och mark. Det ska ju funka att gå på barmark, blankis, i snö och i stora vattenpölar. Igår och de senaste dagarna har det fått bli de här kortskaftade kängorna med pådragna dubbar som sitter tajt. Visst är de onödigt varma men det gör inget eftersom de är luftiga och inget sitter åt. Jag har en variant med högre skaft också men de är inte så bekväma för långpromenader, kan skava runt vaderna. 
 Icebugsen skulle bli förstörda av vattenpölarna och gummistövlar för halkiga på isen. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Även på skofronten får man kompromissa ibland ;-)

Postat av: tant Hannele

isbug är bästa kängor jag har, känner mej trygg.

Svar: Absolut mina favvos, Icebugs. Men de tål tyvärr inte djupa vattenpölar.
Inga Magnusson

2015-02-21 @ 12:01:57
URL: http://hannelesparadis.blogspot.se/
Postat av: tant Hannele

känner mej trygg i mina icebug.

2015-02-21 @ 12:02:40
URL: http://hannelesparadis.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback