"Roland ska på kak-kurs på torsdag kl 7", sa Johan på Lantmännen

"SKA ROLAND På KAK-KURS" ????? frågade jag, lätt chockad.
 
Han har då aldrig visat något intresse för bakning. (Fast det hade han behövt, eftersom jag inte bakar - någonsin!). 
 
"Nej han ska på tak-kurs" sa Johan, "hälsa honom det". Och jag hörde i telefonen att han drog på smilbanden åt att jag hade hört fel. För det är klart att han hade sagt tak-kurs och inte kak-kurs.
 
Så nu drog gubben alltså iväg på kursen om tak och jag vet att det inte heter Lantmännen längre. Det heter XL Bygg, en bra bygghandel i Årjäng som Roland utnyttjar nästan dagligen för byggjobbandet.
 
Och jag ska strax dra täcket över huvudet och somna om igen, ledig dag o sovmorgon!! Nöjd att jag slipper gå på tak-kurs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback