Roland fixar värmen i huset till nästa vinter

Efter takkursen i morse och frakt av byggmateriel, så var det dags för honom att kasta sig in i nästa arbete: Ta hem vinterved ur skogen. Ett jobb som han egentligen trivs med nu när grejerna funkar. 
Synd att det envisa mildvädret o blåsandet tar på snön, snart är vintern borta. Vägarna är grymt isiga och halkiga idag, Lianevägen var en mardröm i morse. Jag håller mig nog hemma idag med en god bok, får se om jag vågar ta en promenad med Seffrin. Lunch var beställd till halv två, det får bli varma smörgåsar med älgfärs på och kvällsäting blir kycklinggryta med en vilsekommen burk Bolognese i, allt det har jag redan hemma. Bra att rota längst in i skåpen ibland. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback