Vargobs idag tisdag eftermiddag i Guttarbol

Det ligger bara en dryg kilometer härifrån. Lars-Åke på Elgtåns dotter var ute och körde med sin ponny när en varg plötsligt stod alldeles vid vägen. En stor gulaktig varg. Hon  var på hemväg på vägen från  Nolare Murstenstjärn, mellan gamla soptippen och Kjells åkrar. Mötet var självklart mycket obehagligt eftersom vargen var så nära, men allt avlöpte väl. Den försvann riktning norrut. Obehagligt är det med varg så nära inpå. Det förtar i viss mån glädjen med vistelse i naturen, med häst eller hund eller jakt eller bärplockning. Det mesta går säkert att genomföra ändå i ett vargrevir, men oron finns där hela tiden både för djur och människor. Vistelse i naturen blir inte längre avkopplande. Kan tänka mig in i situationen att ha barn som rider eller kör häst till exempel.

Kommentarer
Postat av: Veiken

Jag är mycket tacksam över att jag inte har träffat på en varg och jag hoppas slippa i framtiden också!

Svar: Samma här. Att träffa på en vild varg i skogen tror jag gör något med hur man i fortsättningen uppfattar detta att vistas i naturen. En del av tjusningen går förlorad.
Inga Magnusson

Postat av: Eva

Hemtjänsten såg en varg i Gyltenäs i går em

Svar: Tack för info! Bra att veta ungefär var vi har dem.
Inga Magnusson

2015-12-10 @ 06:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback