Tax Seffrin på långpromenad!

Vädret igår söndag var bedövande vackert här på Liane! Jag tog med lille tax Seffrin på en långpromenad eftersom jag visste att vi inte skulle hinna jaga på eftermiddagen. I morse var också kallt, så där - 11 grader. Det ska hålla sig på minus nu ett tag. Till helgen blir det onödigt varmt för att sen närmare juldagarna ligga åtminstone runt nollan, mest under enligt yr.no Tacksam om det håller sig så och är vindstilla över julen.
 
Imorgon tisdag ska jag börja lite försiktigt med julstädningen. Delar opp lite varje dag, inte så himla kul. Vi får inga barn eller barnbarn hem över helgen men får väl försöka få ut värsta lorten ändå. Undrar om Roland vill gå tomte för bara mig? ;- ) Om jag mutar honom med revbensspjäll, Jansson, köttbullar och skinka?
 
Mer julmat vankas det i alla fall. En  jultallriksäting på lokal tror jag att vi ska hinna med den här veckan. Kanske på torsdag. Och ett julbord  på fredag med jobbet skolan!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilket vackert vinterväder hos er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback