Firade sommarlovsslut i kväll!

Jag bemödade mig lite med grillmaten. Gjorde som Ernst sa, förvällde grönsakerna (morötter o majs) först före grillningen och det blev bra. Laxen kokade jag i kort spad före grill men det skulle jag inte ha gjort, istället ugnsbakat för den blir fastare då. Men grundidén att tillaga lite före är bra, Ernst har rätt.  Potatisen är kokt  pinfärsk, Roland hämtade i landet. Såsen är gräddfil, majonnäs lite, hackat äpple, lite senap, dill och gräslök, örtsalt och peppar och liten skvätt citron. Den var ok. Sen melon och tomat och melon och en apelsinskiva.
Om jag nu skulle sammanfatta mitt sommarlov 2015 så har det varit jättefint på alla sätt utom vädret förstås. Det kunde har varit mer somrigt . Men det bästa med sommaren är förstås att vi har fått ha barn och barnbarn här så länge med deras vänner och släktingar. Bilden från en av alla grillkvällar får illustrera det.
 
En annan höjdare är att vi fick vara i sommarstugan i hela fyra veckor, så njutbart.
 
Och skönt att målningen av uthus på Liane är klar. Det var sommarens nyttighet.
 
Vi har inte rest några långa semesterresor, det gör vi aldrig. Det blev mest utflykter i närområdet; Vassjön med fyrhjuling, båtturer på Östra Silen med äting och fika, räkor i Värmskog, loppisar både här och där, Klässbol linneväveri, shopping i Karlstad, Arvika Barbord, Esters café, Gustavsfors Sjömagasinet nu senast. Vi har tillbringat mycket tid med barn, barnbarn och deras vänner. Vi har också haft mycket tid till våra egna vänner även om det inte räckt till helt. Det finns ännu några projekt vi inte hunnit med.
 
Nu ser jag fram emot att börja jobba igen, träffa kollegor och så småningom eleverna.  Jaktsäsongen ska bli spännande. Får se om lille taxen Seffrin är lika alert på rådjur  i år som förra året och om dunkern Hej fortsätter att utvecklas positivt med harjakt.
 
Sen ska vi få ett nytt barnbarn snart, lille Bill ska bli storebror! ;- )

Kommentarer
Postat av: Veiken

Kan man fira att lovet är slut? OK det kan ju inte hålla på för evigt! Jag hoppas att starten på den nya terminen på bra på alla sätt för dig!

Svar: Ha ha...nja men kan i alla fall fira att man haft ett kanonbra sommarlov. Ja, tack det har börjat bra. Jag har gjort min första dag, planering och det är himla kul. Känner att jag fortfarande går omkring med ett småleende på läpparna.
Inga Magnusson

Postat av: Tyra Tok

Vilken härlig läsning om er sommar och om ännu ett barnbarn!

2015-08-12 @ 21:55:28
URL: http://tyratok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback