- Jag har en maskin!

Det utropade Roland när jag började muttra om den årliga städningen runt huset också måste innefatta rengöring av asfaltplanen framför huset. Det är ett träget och tråkigt sopande för att få bort sand, grus, mossa, kvistar, grenar, kottar och barr.
 
Han hade alltså köpt en blåsmaskin som kunde städa utomhus och nu skulle den testas. Män får något speciellt i blicken när ett dilemma kan lösas med ny maskin.
 
Ok då, det funkade riktigt bra åtminstone tillsammans med sopborste och asfaltplanen blev renare än den någonsin varit.
 I morgon blir det nog en rundvandring runt huset här på bloggen. Det var roligt att krafsa i jorden och klippa ner växter den här fina dagen. Men jag är helt leabruten av träningsvärk. Min kropp är inte tränad för en hel dags fysiskt arbete, lyfter ju  bara papper hela dagarna, kanske någon bok eller pärm som tyngst. Nu gör allting ont! Men tog i alla fall en kvällspromenad med lille Seffrin, han behövde komma ut lite. Och Roland cyklade med de två store.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Allt som underlättar arbetet är helt enkelt perfekt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback