Mitt barndomshem!

Detta är den ultimata nostalgitrippen! Bilden på mitt barndomshem! Närmast kameran är en del av mammas perennarabatt, vid rundeln framför huset. Växterna där hölls i schack mot grusgången av en cementkant som pappa grävde och gjöt själv för hand. och formen på det hela hittade de på. Huset köptes in 1952 när jag var två år och sen sålde mamma det år hon fyllde 75 år och bott där ensam några år. 
 
Mitt i rundeln fanns en rund rabatt med lökväxter och ettåriga plantor som typ lejongap och ett träd, Rosenhagtorn, som blommade fnt på våren. 
 
Hela huset var inklätt med klätterväxter, vildvin som var vackert röd-orange på hösten och piprankor med sina hjärtformade stora blad. 
 
Sen fanns förstås många fruktträd, bärbuskar och ett stort grönsaksland plus något tunnland med jordgubbar och potatis. 
 
Jag tror att nästan all mina föräldrars fritid gick åt till att sköta allt detta. Men de tyckte det var så roligt. Jag hörde dem aldrig klaga. 

Kommentarer
Postat av: TT

Vilket underbart hus!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback