Citron mot älgflugor!

 
Det är rätt dåligt med svamp, det vill liksom inte bli mer på någon dryg timmes skogstur, ett halvt durkslag eller så. Men idag kanske jag hittat knepet att överlista älgflugorna. Kom ihåg att jag förra året fick tipset att lukta citron. Då köpte jag citronparfym och tyckte att det hjälpte. Nu knöt jag en klut runt halsen och lade in ett par citronklyftor under hakan, ´kramade ur saft på huvans kant och handleder och stövelskaft. Jag behövde inte en enda gång försvara ögon, näsa o mun mot älgflugor. Saneringen vid hemkomst med dusch och luskamning gav bara två ex av de förhatliga. Annars har det brukat vara minst 10 och det trots ett ivrigt dödande i skogen.  Måste testa citrontricket i skog där jag gått förut o fått massor av älglus. Kanske råkade jag gå i ett område där de inte trivs.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Kanske lagom till kvällens middag förmodar jag. Jobbigt med den sortens flugor. Här hos oss finns en sorts som bits men det är inte så många av dem. Här går de under namnet "Blinneknagge"!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback