Slakthusjobb ....

... blir det för Roland idag och en grupp frivilliga  ur jaktlaget. Under ledning av proffs ska älgkropparna bli till styckningsdetaljer som går att stoppa ner i frysboxen. I morgon ska malköttet malas där i den stora kvarnen och vi får den sammanlagda köttlotten  i våra baljor. Gissar att vi äter fisk just idag. ;-) Och kyckling i morgon.
 
Jag ska ägna mig åt fönsterputs, lite städning och  promenad med Severin. Kanske tid över för läsning i Wallgrens bok "Skuggpojken" som jag hållit på med ett tag. Så långt är den bra!

Kommentarer
Postat av: Gubben

Låter som om frysen kommer bli full hos er. Lycka till med fönsterputsningen!

Postat av: Veiken

Vår svärson är både jägare och före detta styckare. Det är många jaktlag som har haft nytta av det.
Svar: Det är någon form av kalksten som man byggde av i Storbritannien. Det har mörknat genom åren genom all kol och torveldning! Ja, rök helt enkelt.

Svar: En duktig styckare är guld värd i ett jaktlag.
Aha, det är så man bygger hus i England. Kalksten har man gott om kanske. Minns åtminstone Dovers vita klippor när jag färjade över för länge sedan från Calais.
Inga Magnusson

2014-10-18 @ 18:03:55
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback