Massor av älgjägare på Tjolitta i kväll!

Det var många som kom för att få info i lugn och ro inomhus kvällen före jaktstart. 68 jägare är  anmälda till årets älgjakt tror jag och runt 60 kom till Tjolitta i kväll söndag för att få info om årets jakt, dricka kaffe och tårta och  fira 50-årsjubileet och för att se diabilder från 1984 års älgjakt. Roland var nöjd med mötet, det hade varit god stämning. Sen vid hemkomsten vidtog de vanliga uppgifterna; att fixa i ordning vapen, ordna med matsäck, lägga fram alla papper, alla apparater osv.
 
I morgon ska jag lägga ut på bloggen vartefter jag får rapporter om avskjutningen precis som förr om åren, och sen blir det ett längre blogginlägg om nätmobbning eftersom jag har haft anledning att klura på det nu några dagar. Mobbning berör och det lämnar inte tankarna så snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback