Knausgård

Strax klar med sjätte delen av "Min kamp". Den lite knyter ihop alla de andra delarna och innehåller som sagt också den jobbiga process när släktingar till Knausgård bråkade om hans avslöjanden om uppväxtfamiljen. Han är bra men svårläst. Det finns massor av text som är associationer till litterära och historiska personer. Om man känner till dem så blir läsningen meningsfull, ,en om man inte gör det inte så intressant. Några korta avsnitt där har jag hoppat över. Just nu håller jag på med den stora del i boken som handlar om Hitler och hans liv och uppväxt. Den delen läste jag inte direkt utan höll mig mer till Knausgårds självbeskrivningar och läste dem färdiga  till slut. Boken är sammantaget på 1100 sidor så det tar ett tag att komma igenom den. Den är inte uppdelat på något logiskt sätt i kapitel, lite knöligt för mig som hoppar omkring i läsningen, det blir mödosamt att hitta. Knausgård  avslutar med att skriva att han avslutat sitt författande med den här boken och inte ska skriva något mer. Men jag läste häromdagen att han kommit ut med en ny bok nu så frestelsen blev tydligen för stor ändå.   

Kommentarer
Postat av: Pillan

Något du rekommenderar att läsa?


Svar: Ja, om man gillar reflekterande läsning. Det är bitvis inte någon bladvändare.
Inga Magnusson

2014-11-16 @ 12:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback