Brand i restaurang Riche ...

... igår kväll! Jag studsar vid infon i tidningarna. Vi har speciella beröringspunkter med Riche. Min mormor jobbade i köket på Riche för så där hundra år sedan; 1912 till 1915! Restaurangen är alltså gammal o anrik, vet inte hur länge den funnits. Sonen har en god vän som jobbar där nu, vi har också träffat honom ibland o han har varit här på besök. Och inte minst där har jag ätit en av de absolut godaste måltiderna i mitt liv; deras ångkokta torskrygg med pepparrot. Det är flera år sedan men jag minns än hur den smakade, hur den såg ut och var jag satt när jag åt. ;-) Knepigt! Men kanske har man ett särskilt smakminne. Vid senaste besöket på Riche var den rätten tyvärr borttagen från menyn, tidigare fanns den på avdelning "klassiker".
http://www.dn.se/sthlm/brand-i-koket-pa-restaurang-riche/
Nu verkar det som om branden kunde släckas utan större skador så vi får hoppas att Riche kan få finnas kvar.
Senare idag publicerar jag en bild på amerikansk valsedel, lite kuriöst utformad skulle nog vi svenskar tycka. ;-) Det är ju val idag där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback