All Helgona i kyrkan för att minnas dem som lämnat oss under året

Vi var i Silleruds kyrka som varit stängd för renovering. Nu är fasaden fin igen och kyrkan strålar i ljus. En vacker högtid var det med ljuständning bl.a. för Rolands mamma som gick bort från oss för snart ett år sedan.
Fint på graven var det med ljus och dekorationer
Jag har ingen kamera som kan ta bilder i mörker men det är vackert och stämningsfullt på Silleruds kyrkogård över All Helgonahelgen. Man ser ut över ett landskap fullt av ljus och minnen av dem som lämnat oss. Över dem som levt ett långt och innehållsrikt liv är det sorg, men när vi hörde namnen på dem  som fått lämna livet alldeles för tidigt så blandas tårarna  med vanmakt. Det är inte rättvist, livet är inte rättvist.
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Visst är det något med en kyrkogård. Lugnet som infinner sig när man besöker dem farsinerar mig mycket. Sv: Givetvis är det plåtslagare från orten.

Postat av: Veiken

Vilken vacker kyrka ni har! Vi tänder inga ljus på mina föräldrars gravar! Min pappa sa alltid att han inte ville veta av ljus på hans grav! Han tyckte det var en hednisk sedvänja. Vi respekterar det!

Svar: Klart man ska respektera en sådan önskan.
Inga Magnusson

2014-11-02 @ 10:22:26
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback