Rent!

Torkat ur alla skåp, lådor,  garderober och förråd - gånger tre.
Dragit fram spis och  tvättmaskin för att göra rent under och bakom. - gånger tre.
Skurat ur fettdrypande spisfläkt - gånger tre.
Gjort rent alla maskiner typ vattenkokare, kaffekokare, diskmaskin, tvättmaskin och kalkat av - gånger tre.
Torkat ur kylskåp och frys - gånger tre.
Putsat alla fönster utan o innan - gånger tre
Skurat utemöbler, kletiga grillar,  bytt ut trasigt - gånger tre
Dammsugit och torkat alla golv överallt på stora ytor och bakom möbler - gånger tre.
Tvättat alla mattor, madrassöverdrag, kuddöverdrag, överkast och täcken - gånger tre
Bytt ut och gjort rent i dammsugare, kollat och fyllt på det som fattas av rengöringsmedel och städredskap - gånger tre
 
Och en del annat - gånger tre.
 
Nej, jag klagar inte, det är självvalt, ett projekt över några veckor av och till varje vår. Nu är det snart färdigt, i alla fall för det här året. Egen lort kan man leva med men  inte andras känns det som. Så tänker jag för egen del och då tror jag att det gäller för andra också.

Kommentarer
Postat av: TantGlad

Men oj villken energi och vad duktig du är. Måste nog sätta lite fart jag med då jag läst ditt inlägg.
Må så gott och en skön kväll till dig.

Svar: Nja så mycket sprudlande energi är det kanske inte. Mer av tvång, men inte värsta arbetsuppgiften heller. Det syns ju resultat av arbetsinsatserna. I mitt vanliga jobb är det liksom mer osynligt och på sikt. Inget som går att peka på och se.
Inga Magnusson

Postat av: tant Hannele

Tre gånger?? Skaffa bättre rengöringsmedel....

Svar: Det är tre olika hus!
Inga Magnusson

2014-05-11 @ 22:47:37
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback