Kärring-gnäll!

Smällen från i söndags känns av än och det är synd om mig! ;-) Här kommer nu klockrent kärring-gnäll!
 
Jag behöver fortfarande smärtstillande för att få sova en hel natt för  axeln, höften och knät gör rejält ont vid minsta vridning och rörelse. De stora såren i handflatorna är på väg att läka och kliar nu mest. Det lilla fjompiga såret på lillfingret, (!) där skinnet skrapades bort in mot leden, är svullet och gör så himla ont  hela dagarna. Jag är så trött på det - amputation nästa! Ett lillfinger behövs ju ändå inte till nåt vettigt! ;-)  Det vätskar gult  igenom tjocka plåster och gör ont när jag gör rent det. Såret  är mindre nu och svullnaden går långsamt  ner så förmodligen överlever jag det också. "Was mich nicht umbringt - macht mich stärker!" Massor av motståndskraft har jag samlat på mig alltså!  Visst var det så man skulle tänka. På det hela taget så finns det hopp om bättring men jag är så himla trött på det här nu, det får gärna gå över.
 
Så! Nu har jag gnällt färdigt!

Kommentarer
Postat av: harnäsgubben

... zäh wie Leder - hart wie Kruppstahl.....
då hjälper säkert en flaska Kallfelz!!!

Svar: Aha, det finns fler tyska ordspråk som beskriver situationen! Nej, mot detta hjälper inte Kallfelz, men mot en del annat. :-)
Inga Magnusson

2014-03-14 @ 23:28:50
Postat av: Gubben

Skulle precis skriva ett inlägg som bara försvann. Kul med datorer. Har tyvärr inga förslag på själv medicinering, fast något gott i helgen som får dig att glömma värken är aldrig fel1 Ha en skön helg!

Svar: Får fundera på det! ;-)
Inga Magnusson

Postat av: Hannele

det verkar tufft!

2014-03-15 @ 07:57:37
URL: http://hannelesparadis.blogspot.se/
Postat av: Lena

Stackars dig! Mörbultningen tar lång tid att läka. Lillfingersåret skulle jag, om jag var du, gå till VC med. Ett sår nära en led är inget att leka med. Dessutom tycks det läka dåligt, eller inte alls. Gult var så länge efteråt är en larmsignal. Vad är det för otäcka bakterier du hittade där i väggruset? Bäst att få en läkartitt på det. Absolut!
VC har också bra tvättlösningar och suveräna bandage, som andas, och som man inte ska byta förrän såret är läkt. "Små sår och fattiga vänner ska man inte förakta"

Svar: Om det inte bättrar sig till början på nästa vecka så får det väl bli lite hjälp med det såret. Mycket hästbajs på den vägen. ;-)
Inga Magnusson

2014-03-15 @ 09:28:19
Postat av: Inger Maryissa

Men oj, vad du har gjort dig illa !
kan tänka mig det är svårt att sova
och det med lillfingret låter inte bra.....kanske bäst att kolla hos doktorn ?
så infektionen inte sprider sig..
hoppas du känner dig bättre snart

Svar: Tack o lov var det bättre idag!
Inga Magnusson

2014-03-15 @ 13:02:23
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Marie

Hoppas att du känner dig bättre i dag i alla fall. Skickar med ett stort krya på dig i alla fall - om det skulle behövas! :-)

Svar: Tack, det är bättre!
Inga Magnusson

2014-03-16 @ 09:52:04
URL: http://www.mariee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback