Ångrar på dödsbädden ...

... gör människor tydligen en del. Hon som jobbat länge med döende människor har samlat de vanligaste ångringarna och berättar om dem. Värt att läsa och fundera över (inte bara för att det är söndag morgon och några kanske "hålls med dön" för att det är dagen efter kvällen före ;-) )
Om man undviker att göra de misstag i livet  som beskrivs här så kan man få ångra något annat när döden närmar sig. För jag tror att man ångrar nåt i alla fall, vi är liksom såna vi människor.
http://hyllat.se/de-fem-saker-manniskor-angrar-mest-pa-dodsbadden/

Kommentarer
Postat av: Znogge

Med facit i hand är det lätt att vara efterklok. Men jag tror att vi måste tänka som så att vi fattade våra beslut efter då givna förutsättningar.

Trevlig söndag!

Svar: Ja, det går inte att försöka leva baklänges
Inga Magnusson

Postat av: Inger Maryissa

Hos alla människor så finns det nog något man ångrar i sitt liv
inget liv är "perfekt" och de beslut man tar är beroende på den situation och kunskap man har just då
och trist om man just på dödsbädden ska behöva gå igenom vad som hänt och vad man gjort i livet
tycker nog det är ganska onödigt att plåga sig själv just då
men man vet ju inte hur man själv kommer att känna och tänka när den situationen kommer
Men jag försöker att redan nu förlika mig med saker som hänt i livet, så jag inte behöver ta upp saker med mig själv eller andra just då

2014-03-23 @ 17:21:24
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Veiken

Jag vet inte om jag kommer att ångra något när det är så dags. Visst har jag gjort en del dumheter, men det hjälper inte att gråta över spilld mjölk, men det kanske blir annorlunda då....

2014-03-23 @ 18:12:46
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback