Skurat stolar!

Jag har ägnat en del av dagen åt att skura stolar på Liane. De är inte nya men i förvånansvärt gott skick och duger ett tag till. Nässjö stolsfabrik kom de ifrån någon gång i mitten på förra seklet. Sen är de ommålade några gånger. Några har stått i uthus. Nu är de  rena. Skrubbsvamp var perfekt och att vara på gårdsgrus funkade. Vattnet rann bort och det var renligt. Det torkade bra i solen o blåsten och inga myggor. Idag skulle ha varit Majs födelsedag, 87 tror jag om jag räknade rätt, vi pratade om det. Roland höll på med grillen på andra sidan huset hela dagen. Visst finns sorgen och saknaden där efter de gamla som lämnat oss.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Stolar av god kvalitet alltså. Bara att vårda dem väl och behålla dem!

Svar: Jag har svårt att slänga sånt som funkar bra så de blir nog kvar till nästa generation att slänga ;-)
Inga Magnusson

Postat av: Lena

Finfin småländsk kvalité! Trist att de små möbelsnickerierna konkurerades ut av importjätten IKEA.

Svar: Den här möbelfabriken i Nässjö måste ha gjort hur många stolar som helst. I stort sett alla stolar av den här typen är gjorda där och många har alltså överlevt ett rejält antal decennier utan att bli rackliga.
Inga Magnusson

2014-06-13 @ 00:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback