Fästingmedel för hundar!

Vi plockar fästingar på lille Severin varje dag i stort sett. Hela han är ju liksom nere i gräset, inte bara fyra tassar, så det blir många. Imorgon ska jag koka fästingmedel som jag fick tips från uppfördaren om. Jag tycker Severin är för liten för de starka medel man kan köpa på Apotek.
 
"PS Ett tips på fästingmedel om ni som jag, inte vill ha det starka som finns i
handeln.
Koka 1 liter vatten med en burk timjan. Ta av från värmen när det
kokat upp och skiva i en citron. Låt allt svalna och sila ner det på en
sprutflaska. Duscha sedan valpen varje gång före ni går ut. Väljer ni att koka
med en vitlök blir lukten starkare och jag har själv valt att inte ta med den.
Jag har använt detta egna medel i flera år och lyckats minimera antalet
fästingar t o m hålla dem borta. Nackdelen är att det inte håller särskilt länge
utan man måste duscha kontinuerligt men doften är angenäm och det ofarlig att
använda. DS"

Kommentarer
Postat av: Anonym

pröva detta de funkar kanon på min hund fast den har allergi och har bara hittat en fästing på han och den va dessutom död.
http://blogg.haromi.se/?page_id=973
bravecto heter de, nytt fästingmedel.

Svar: Intressant!
Inga Magnusson

2014-07-01 @ 23:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback