Spår på promenad

På dagens promenad så tog jag bilder på en del spår som jag passerade. Det här är en vuxen älg som haft bråttom.  Spåret är från idag. Igår var det efterjakt här på Harnäs VVO o man sköt en kalv. Roland var inte med, han jagade hare förstås.
Rådjursspår
Räv tror jag och det luktade starkt av rävurin på ett par ställen.
Jägare. Och med den här karaktäristiska och genetiskt betingade fotvinkeln då är det inte svårt att bestämma identiteten ;-)
Här är vägen jag gick, upp till tjärnet. Den är bra att gå när det blåser, här är alltid lä. Sen gick jag förbi Hopbrôten också och om det stället blir det lite nostalgi imorgon här på bloggen.
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Snön avslöjar en del om vem som rör sig i området. Men du är kanske lika bra på att tyda spår när det är barmark?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback