Hej har första gången tagit upp hare idag!

Idag har Hej tagit upp sin första hare på egen hand, kl var då 10.15. Det var ett riktigt påstick han drev med bra skallgivning i ca 10 min då haren gick ut på byvägen. Sen följde jag med o stöttade på tappterna undan för undan. Ibland på vägar och även i skog, allteftersom dagen led kämpade jag o Hej vidare med jösse. Totalt löste Hej fem tappter på egen hand, kl 15,30 reste han jösse sista gången o den drevreprisen blev också dagens längsta med 17
min, stannade kvar på tappten i ytterligare ca 10 min. Jag vill nog påstå att jag gick lika mycket som Hej eftersom jag följde honom hela tiden o stöttade när det blev problem, men är ganska nöjd med dagen o Hejs agerande. Han är sparsam med skallgivning men skallet är bra o fylligt. Som framgår av bilden är både husse o Hej ganska slaka för tillfället.
 
Idag har Hej tagit upp sin första hare på egen hand, kl var då 10.15. Det var ett riktigt påstick han drev med bra skallgivning i ca 10 min då haren gick ut på ...byvägen. Sen följde jag med o stöttade på tappterna undan för undan. Ibland på vägar och även i skog, allteftersom dagen led kämpade jag o Hej vidare med jösse. Totalt löste Hej fem tappter på egen hand, kl 15,30 reste han jösse sista gången o den drevreprisen blev också dagens längsta med 17 min, stannade kvar på tappten i ytterligare ca 10 min. Jag vill nog påstå att jag gick lika mycket som Hej eftersom jag följde honom hela tiden o stöttade när det blev problem, men är ganska nöjd med dagen o Hejs agerande. Han är sparsam med skallgivning men skallet är bra o fylligt. Som framgår av bilden är både husse o Hej ganska slaka för tillfället
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Han är född med väldigt fina jaktegenskaper. Vad månde bliva? Finns det något roligare än att var med en unghund i skogen?

Svar: Det är otroligt spännande, ett oskrivet blad är en unghund. Man vet inte med sök, intresse, skall, kontakt, jaktlust, osv. Alla hundar är olika!
Inga Magnusson

2014-01-16 @ 22:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback