Stallkafét på travbanan i Årjäng ...

...har blivit matställe i Lisbeths regi. Det riktiga namnet är omöjligt att stava så för mig blir det stallkafét i alla fall.
Väggarna målade Lisbeth o hennes mamma om. Bilden här har Lisbeth själv gjort, himla fin! Visste inte att hon hade såna talanger. Grundkonceptet är dagens, en hemlagad rätt och så matlådor i arbetarportioner, frysta att ta med. Många arbetspendlar till Norge och vill ta med för hela veckan. En nisch förstås. Sen vanlig catering och så Lisbeths  specialitet; tårtorna.
 
Dekorationerna på väggarna är kul. En del kommer från Rune på Vall, åtminstone dombjällekransen nedan om jag minns rätt.
 
 
 
När den här bilden togs hade det stängt egentligen, därför så tomt. Men det är så där i genomsnitt 40- 50 gäster per dag här på plats och sen kommer matlådeförsäljningen till och catering. Man kör ut dagens till företag också.
 
Här ser man en annan gäst som också kom sent. Det var inte meningen att han skulle komma med men jag hoppas han ursäktar. Jag skulle egentligen ta en bild på det riktiga namnet på matstället, det står där uppe på väggen. Roligt att Årjäng nu har flera riktigt bra matställen för lunchäting!

Kommentarer
Postat av: Hannele på Hisingen

Fin rekvisita.

Svar: Passar på ett stallkafe
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback