Hur blev den lediga dagen då?

Nja, inte som jag tänkte med utevistelse och en god bok. Det var för mycket snö med is under för att jag skulle våga ge mig ut på promenad, inte ens Ice-bugsen hjälper mot detta. Sköra åldriga lårbenshalsar ska inte hålla sig inne då, inte riskera nåt.  Det blev lite julstädning. Asch, det låter för  ambitiöst, jag julstädar inte egentligen, men tog i alla fall kaklet i köket ordentligt samt alla speglar och köksmaskiner och det värsta hundsmutset på golvet.  Märkligt att jag mår numera bra av att städa när jag slipper jäkta, när jag  kan göra allt i egen takt och inte mer än jag har lust med den dagen. Det finns ju fler lediga dagar. Ett märkligt välbefinnande infinner sig under städtiden och efteråt. Hoppas gubben inte läser detta! ;-)  Sen har jag  i ärlighetens namn läst mycket tidning på nätet istället för den "goda boken", en hel del oväntat hände i politiken idag. Tänkte hinna steka en stor omgång köttbullar men gubben hotade med att emigrera i så fall, vi har ju 2- dag av 5:2 idag. Alltså svältdag och där ryms inga köttbullar.  Men imorgon tar jag mig an köttbullarna, färsen ligger på tining. Tog en komp-ledig dag eftersom det är luciafirande på skolan och mina tjänster är inte så efterfrågade.

Kommentarer
Postat av: TantGlad

Haha....nej jag tror inte din gubbe ser detta *LER*
Det är skönt då man får städa i sin egen takt. Det är jul i sikte, men man behöver ju inte gnugga ....tokstäda sig blå bara för att.
Luciafirande blir det på min skola åxo. På högstadiet.

Ha en skön dag nu och hoppas du slipper stormen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback