Packad bock!

Roland packade ner bocken idag. När han packar stora stycken så blir det rejält gjort med ICA-kassar och eltejp! Jag blir mer stående och feppla med tunna bräckliga förpackningar. 3 kilo vägde ett lår, han var stor i kroppen pyrschbocken.
 Fnissar lite åt de här handdukarna. Invävt är Krigsmakten. Jag köpte dem på ÖB för många år sedan. De måste härstamma sedan före 1950-talet. Vi har väl inte haft någon krigsmakt sedan andra världskriget. Men de är tjocka, av linne och suger upp vätska suveränt i såna här sammanhang, när man sköljer köttstycken.

Kommentarer
Postat av: Suss

Min bror har/hade också sådana handdukar vill jag minnas och sedan undrar jag vad en pyrschbock är?

Svar: Skjuten nu under pyrschjakten, dvs jakt på hornbärande råbock med kulvapen. Inte jakt med hund och inga hondjur eller kid får jagas nu några veckor. Bara smygjakt på bock.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback