Tornfalkarna kollade oss!

Vi var nere på Liane och funderade tillsammans över hur planeringen runt entrén skulle bli, vi vevade i armarna och stegade och sprayade med gul färg. Imorgon kommer Morgan med lilla grävaren och då måste det vara klart. Under tiden kollade tornfalkarna oss nervöst och flög ut och in i duvslaget och kvittrade ivrigt när de möttes i hålet. Vid ett tillfälle såg vi en av falkarna jaga en kråka som blev för närgången.
Sen svor gubben en stund över en vedmaskin som inte var i ordning och jag sopade lite på asfalten. Det blev små högar som kanske går att frakta bort med traktorn.
Upptäckte att jag har små trädgårdsprimuler (de små blå) som inte syntes under vinterståndare så jag måste ta itu med det. Annars är jag ju lite trädgårdslat och drar mig in i det längsta för något arbetskrävande projekt runt huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback