Bra service på Partnerdata!

Jag har varit på Partnerdata i Karlstad. Micke och Peter har jag pratat med och fått god hjälp. Man lyckades få fram en ny fläkt till min dator, fast det egentligen inte fanns någon att få tag i. Nu morrar inte datorn längre ilsket och högljutt  utan susar bara lite när den kyler. Det är lätt att få hjälp och snabbt här. Rekommenderas!
 
Ikväll satt vi och pratade och grillade här hemma med goda vänner. Samtalet kom in på att en forskare säger att människan kan bli 1000 år gammal egentligen. Och den spontana tanken som dök upp i mitt huvud var genast: Nej hjälp jag skulle inte orka att lära mig så många nya info-system gång på gång! Jag vill inte bli 1000 år! När detta var första tanken inför det 1000-åriga levernet  insåg jag hur komplicerat mitt förhållande till datorer, telefoner, tv-apparater, spelmaskiner och annat tekniskt  är. ;-)

Kommentarer
Postat av: Bosse Lidén

Jag lider också av samma problem och skulle heller inte vilja bli tusen år. Hur skulle de ljusen få plats på tårtan? :)

Svar: Det blir nog bara virtuell tårta. ;-)
Inga Magnusson

Postat av: Lennart Carlstedt

1000 år låter lite väl mycket. Tänk om man dör i en trafikolycka innan dess? Och hur ska vi klara pensionerna?...

Svar: Vi får nog jobba 999 av de åren misstänker jag.
Inga Magnusson

2013-09-06 @ 23:56:53
Postat av: Gunvor

http://www.youtube.com/watch?v=_Jtpf8N5IDE

Svar: Snälla berätta! Vad står det här klippet för? Jag blir orolig.
Inga Magnusson

2013-09-07 @ 14:14:15
URL: http://svenska.iedior.se/#home
Postat av: Gunvor

Det blev visst ingen understreckad länk, men det går till Youtube, "Who wants to live forever" med Queen. Den låten användes senare i filmen 'Highlander'. Nytt försök: http://www.youtube.com/watch?v=_Jtpf8N5IDE . Men det är bara att kopiera länken och lägga in däruppe.

Svar: Ja, jag lyssnade på den.jättefin men lite sorglig. Var rädd att något sorgligt hänt dig. Ska kolla på din blogg sen när vi kommer hem, är på sjön nu.
Inga Magnusson

2013-09-07 @ 16:30:10
URL: http://svenska.iedior.se/#home
Postat av: Gunvor

Nädå, inget sorgligt har hänt här. Men den låten, som gjordes av en man som visste att han nog snart skulle dö, har funnits i medvetandet och hörts de senaste dagarna - om man lyssnar på rätt radiokanal. Freddy Mercurys 67-årsdag firades nämligen den 5 september.

Ójoj - ska du kolla på min blogg - då måste jag skriva något - björnbär blir det nog!

2013-09-07 @ 20:04:31
URL: http://svenska.iedior.se/#home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback