Uppdaterat: Slut på Valtjärn - Alpdrevet ...

 
... ännu ingen rapport om att något är skjutet. Roland hade inte sett nåt eller hört nåt skott. Jag tar itu med att avfrosta frysar, fast kanske helt i onödan. Det verkar bli magert med kött om detta håller i sig. 
 
Uppdaterat kl 11.  tre tjurar och en ko fälldes i det här drevet. Var är  kalvarna? 
 
Med det som fällts tidigare så är det alltså 12 älgar skjutna  hittills på Harnäs vvo i årets älgjakt. Licensen är väl på det dubbla någonting, jag vet inte exakt. 

Kommentarer
Postat av: Lena

Resten kan kanske skjutas under hösten. I Småland är inget skjutet ännu. Helt tomt. Der är knastertorrt i markerna, så älgarna har kanske sökt sig till sjökanterna.

Svar: Känner igen det. Vore kul om du läste mitt inlägg om läxor, som jag gjorde för ett par dagar sen.
Inga Magnusson

2013-10-16 @ 18:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback