Invänta sin själ.

Det finns en berättelse som jag gillar. Den handlar om en indian som någon gång på 1800-talet åkte tåg för första gången i sitt liv. Han hade aldrig någonsin färdats så snabbt. Framme vid målet satte han sig alldeles stilla med benen i kors. Han satt så länge alldeles tyst. Till slut frågade man honom vad han höll på med.
- Jo jag väntar in min själ, den måste ha blivit långt efter när jag färdades så fort.
 
Den här storyn behöver inte alls vara sann men ändå tänkvärd.
 
Idag tisdag har jag känt mig som den där indianen. Det är  som om mina  lediga dagar är de där stunderna när jag får chansen att vänta in min själ, att hinna ifatt, kliva ur ekorrhjulet. De är himla bra, som idag fast jag sitter väl inte helt still, men tempot är lågt o valfritt och jag hinner göra färdigt. Men sen är det roligt med jobbdagarna också. Skulle inte vilja vara utan dem.

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Bra berättelse, sann eller inte! Visst kan det kännas som att man inte hinner med sig själv ibland!

SV: När det gäller bygga i båt så har vi ingen 100 procentig lösning. Vi använder vattenpass, och så använder vi ögonmått… och så gissar vi lite ;) Intressant reflektionockså när det gäller turisternas intressen i Sverige, men intressena kanske skiljer sig mellan turister som besöker Stockholm och turister som besöker Norrland?

Svar: Jo, Selma och fisket och tystnade var förstås ur Värmlandsperspektiv ;-)
Inga Magnusson

Postat av: Hannele på Hisingen

just det, skulle inte skada att helga sin vilodag heller

2013-10-30 @ 06:39:16
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Gunnar

Tankeväckande citat vem som än har sagt det.Jag tror att vi alla behöver stanna upp och reflektera ibland.

2013-10-30 @ 07:23:23
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Lennart Carlstedt

Detta är kanske boken för dig





Sätt dig ner och vänta på din själ

av Scherer, Maria

Om din själ kommer i otakt - om ditt känsloliv drabbas av förkylning? Vad gör du då? Vad ska man göra med sin själ och sina känslor överhuvudtaget? Kan man motionera sitt känsloliv, som man tränar muskler och kropp?Kan man bli lyckligare? Detta och mycket annat får du veta...










Sätt dig ner och vänta på din själ

av Scherer, Maria

Om din själ kommer i otakt - om ditt känsloliv drabbas av förkylning? Vad gör du då? Vad ska man göra med sin själ och sina känslor överhuvudtaget? Kan man motionera sitt känsloliv, som man tränar muskler och kropp?Kan man bli lyckligare? Detta och mycket annat får du veta...

2013-10-30 @ 22:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback