Ny favvomat!

Ibland hittar man en favvomat som sedan varieras på olika sätt. Detta är vår senaste:
Det började med att jag köpte skivspill, dvs spillskivor av karré och kotlett med ben. Tänkte att det måste kunna bli gott i långkok med olika rotfrukter. Så jag lade i det som fanns hemma av morötter, lök, selleri, kålrot, purjo osv. + buljong (äkta eller tärning) o kryddor. Sen fick det koka ett par timmar. Och resultatet blev bra. Så nu varierar vi temat med olika sorters fläsk och kött i långkok med olika tillsatser. Men det måste vara ben med för att ge den bästa smaken. Här på bilden är eg, för lite ben för att det ska bli allra bäst.  
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Man tager vad man haver. Visst är det roligt att laga mat om man provar sig fram och lägger i det man tycker om. Låter jätte gott med dina grytor.
Måndagskram.

Postat av: Ailas

Tack för bra tips, kan vara värt att testa. Såg att även du hittat vanliga gula kantareller. Jag hittade också några, dessutom en massa trattisar och ett par riktigt fina Karl Johansvampar. Inte varje år man kan blanda dessa. Men nu kommer det snart kallare väder, så sedan är det nog slut på svampskörden.

2013-11-18 @ 21:54:52
URL: http://ailasblogg.blogspot.se
Postat av: Suss

Det ser gott ut och nu kan jag meddela att jag är tillbaka i bloggvärlden igen.

Svar: Det glädjer oss!
Inga Magnusson

2013-11-18 @ 22:52:21
URL: http://leontina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback