När mammor dör ....

När mammor dör,


 
då förlorar man


ett av väderstrecken.


Då förlorar man


vartannat andetag:


då förlorar man en glänta.


När mammor dör,


växer det sly överallt.

 

/Göran Tunström

 

 Rolands mamma var på många sätt navet i vår familjs liv med sin fysiska närhet (i huset bredvid oss i alla år!)  med sin varma omtanke, med sin kraft och energi. Hon var en allt igenom god människa. Kanske finns inte så många som man kan säga så om. Vi saknar  henne oerhört mycket, det är så tomt nu.

 

I morse på vägen till jobbet letade jag efter Tunströms dikt i minnet, hittade den inte men fick hjälp av kollega M.G. lite senare under dagen. Tack för det!

 


Kommentarer
Postat av: Pillan

Stämmer. Tack för de raderna, hade inte läst dem förr. Precis så känns det. Dessa ord kommer jag använda, tack igen.

2013-11-20 @ 18:27:59
Postat av: TT

Jag beklagar er sorg... Väldigt fin dikt som jag inte hört.

Postat av: Kerstin Dahl-Blomquist

Så mycket det har blivit för er denna höst.Jag tänker på er med innerligt deltagande. Kram Kerstin

Svar: Tack Kerstin för omtanken. Det verkar inte ta slut på sorgligheterna. Många tårar har det blivit
Inga Magnusson

2013-11-20 @ 21:21:23
Postat av: Lena

En så fin dikt jag inte hört förr, men så sann. jag får beklaga er sorg, förstår att det måste bli väldigt tomt då ni levt så nära varandra.
Miste ju min mamma i mars ganska hastigt så vet hur det känns, man saknar dom så
Styrkekramar från mig

2013-11-20 @ 23:35:20
Postat av: åsa

Beklagar sorgen, det har varit mycket ledsamt för er senaste tiden..
Ha dé!

2013-11-21 @ 11:08:30
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: Lina

Tänker på er.

2013-11-21 @ 12:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback