Klantigt!

Alltså, hur klantig får man vara???? Slänga ner tärnad potatis med handen i stekpannan!!! En splash av steksmör  på ljusbrun-färg-temperatur- nivå i handflatan gör väldigt ont. Man uppför sig reflexmässigt som en ylande och rastlös känguru kan jag berätta för dem som aldrig drabbats.  Nästa gång blir det bruk av stekspade och tallrik istället. Skänker en tacksamhetens tanke till den som uppfann Xylocainsalva
 
(Va lustigt förresten, mina händer ser ut som min mammas! Spontant tänkte jag när jag såg den här bilden att det där är mammas hand, men det är det ju inte. Men våra händer är tydligen lika, har inte tänkt på det förut)

Kommentarer
Postat av: Lennart Carlstedt

Xylocain? Tandläkaren använder samma ämne när hen bedövar.

Svar: Japp!
Inga Magnusson

2013-11-26 @ 00:19:59
Postat av: Znogge

Vilken förbaskad otur och ont gör det. Gjorde en liknande grej med en fläskfilé... Hoppas det läker snabbt.

Postat av: tant Hannele

Hoppas du hade handen i kallt gärna rinnande vatten 10 minuter, hjälper.

Svar: Ja, till och med 15 minuter. Minns från URK att man ska spola länge.
Inga Magnusson

2013-11-26 @ 07:15:37
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Lena

Aj, aj, aj! Tursamt att det är vänsterhanden och ännu långt till jul.

2013-11-26 @ 16:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback