Hej

 
Här är vi på hemväg efter en halv dag i skogen tillsammans med Jazz. När Jazz jagar längre bort så får Hej gå lös förstås. Han är mycket intresserad av alla spår och går hela tiden runt med näsan i backen (om det inte väntas mat förstås !)
 
 
Här ovan kollar han när Roland gör upp eld för att grilla korv i solskenet.
 
Hej var med förstås på jakttur idag söndag. Idag tog han upp ett eget drevdjur till jakt några minuter. Osäkert om det hade klövar eller tassar. Han var borta så där 10 minuter. Det tar sig.

Kommentarer
Postat av: soffie

vilka fina bilder och vad duktig vovven är ;)
www.soffie69.blogg.se

2013-11-24 @ 22:13:36
Postat av: Suss

Så stor och väldigt fin han är! Det går fort med valpar, men även med bebisar kan jag se på Ottohjärtat!

Postat av: Znogge

Verkligt fina bilder! Själv tror jag inte att jag hade vågat släppa våra hundar lösa i en skog där man inte vet vad de möter...

Ha en bra start på veckan!

Svar: Tack o lov så har vi inget vargrevir där vi bor. Men självklart finns alltid en risk med kringströvande vargar. Våra hundar är brukshundar för jakt och jakten är ett sätt att leva för oss så alternativet inte släppa hundar finns inte. Det är en risk vi tvingas leva med.
Inga Magnusson

2013-11-25 @ 06:21:28
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lena

Så stor han blivit! och snygg! och duktig!

För min del gillar jag hamiltonfärgerna bättre. Men varje ras ska ha sina specialiteter.

Tänkte du på att Jan G, storjägaren, inte såg skillnad på beagle och drever i fredags? Är han bara fågeljägare? Eller var han för nervös och lät hustrun svara?

Svar: Ja, jag läste kommentarerna i jaktkretsar ang. Jan Gs fadäs. Han är nog ingen stor jägare o framför allt inte någon som är van att jaga med hund. Sen är han rejält impopulär i jägarkretsar pga sina översittarmaner
Inga Magnusson

2013-11-25 @ 14:02:14
Postat av: Annika

Oj, så fina bilder på både gubbe och hundar. Dessutom skiner solen på dem så vackert. Hoppas att ni får många såna fina dagar.
Kram på dig.

Svar: Hmm ja jag tycker de är fina båda två. Och jag är inte ett enda dugg partisk! ;-)
Inga Magnusson

2013-11-25 @ 21:41:34
URL: http://badtant.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback