Stenhimlen

Stenhimlen är alltså en roman av Karin Brunk Holmqvist. Och den spinner på samma tema som hennes andra böcker, de udda annorlunda människorna,  som blivit kvar i ett otidsenligt levnadssätt, men som vill ändra sina liv o som också lyckas på något sätt. 
 
Jag minns att när jag läst den senaste romanen av den här författarinnan, så bestämde jag mig för att inte läsa någon mer, för böckerna började upprepa sig, karaktärerna blev allt mer trista karikatyrer istället för levande trovärdiga människor. 
 
Men den här boken var bra. Beror kanske på att den egentligen skrevs redan 1999 o nu getts ut igen på nytt förlag. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Ibland behöver man dessutom pausa lite innan man läser nästa bok av samma författare.

Önskar en trevlig helg!

Postat av: Gunnar

Den har jag inte läst. Tyvärr så kan man tröttna på författare som inte förnyar sig ibland. Man blir mest imponerad av dom som vågar ändra sin stil.

Svar: En av Karin Brunk Holmqvists böcker ska man absolut läsa, för hon har en ovanlig o kul stil.
Inga Magnusson

2013-05-08 @ 14:39:10
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback