Till Lystjärn

Igår söndag åkte vi upp till Lystjärn. Egenäs är ett stort näs omgivet av sjön Östra Silen på båda sidor. Mitt i Egenäs ligger Lystjärn. Det heter ju tjärn men jag tycker det är i storlek som en sjö med flera små öar i. Jag o Oskar fick hänga med.
 
Vi hade ved med oss annars hade vi kunnat utnyttja ett litet lager.
 
Grilla blev söndagens lunch
 
 
På hemvägen passerade vi Ulvåsen. Rent intellektuellt vet ja att jag gått på älgdrev längs den här bergssidan, fast egentligen fattar jag inte hur det var möjligt.
 
Oskars öron flyger i vinden, han älskar att sitta fram på fyrhjulingen.
Under så passerade vi en gammal slåttermaskin i skogen vid ett öde torp. De är vittnesbörd om en annan tid, de här maskinerna som står lite här och där.
 
 

Kommentarer
Postat av: Suss

Härlig bild på Oskar när öronen fladdrar så snyggt!

Svar: Ha ha... den där bilden på Oskars öron kollar vi på flera gånger om dagen o skrattar! Han står som en galjonsfigur framför Roland på fyrhjulingen!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback