Sträcka muskler!

Stretcha låter så ambitiöst och proffsigt. Men efter första skidåkardagens grymma träningsvärk så insåg jag att gamla stela muskler behöver sträckas ut efter åkning. Inte för att jag har en aning om hur man gör men jag försökte tänja där det gjorde mest ont; hamstringsen, framsidan benen, kotletterna och fileerna. Trodde mig minnas vad de gamla kollegorna sjukgymnasterna sa om detta med att tänja muskler. Var det inte så att man måste hålla sträck minst 15 sekunder, först då släpper muskelns automatiska sammandragning efter och det går att tänja ut. Vips försvann träningsvärken i alla fall så det var nog inärheten av rätt i alla fall. 
 
Jag är lite förvånad över mig själv men igenomsnitt så har det nog blivit en halvmil skidåkning per dag de senaste 10 dagarna. Idag lördag också i fantastisk solnedgång. Bilderna kommer senare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback