Agenda

Besked idag onsdag att dotter och barnbarn från Umeå kommer till påsk, vi glädjer oss! Träffa liten bäbissläkting snart hoppas vi på, äntligen, fast det är inte barnbarn dock, bäst att tillägga det. Uthusbygget knövlar på, fast det blev ordentligt försenat med benbrottet. Det ser ut att bli fint.  Det närmar sig påsklov men en vecka kvar förutom den vi har nu, tidigt i år. Lille Bill tog passfoto idag, de ska ut och flacka så småningom. Våren syns inte till än, men sen kommer den nog med en väldigt fart. Till helgen blir det solsken i alla fall, just nu snöar det. Vädret och väglaget kan bara bli bättre just nu, en rejäl  andel av Sveriges befolkning har ramlat och  brutit något detta extrema år, läste jag i en tidning idag. I vår bekantskapskrets är det  fem drabbade. Jadekyckling och pepparrotstorsk är maträtter på kö. Böcker på ingång är bl.a. Blonde av Joyce Carol Oates. Får se om jag gillar den, författaren har jag lite svårt för men bokens tema tangerar ju Kennedyboken. Hundvalp har vi tingat. Det blir äntligen en dunkerstövare och väldigt speciell, jag återkommer om den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback