Avog mot Facebook ...

.... har jag varit förut. Visst har jag haft en sida där men inte brytt mig, nästan aldrig varit inne, mest haft den där för att ha lite koll på barnen när det dröjt mellan telefonsamtalen. Däremot har gubben varit aktiv och varit inne flera gånger varje dag, kommenterat och gillat och länkat och hållit på.  Nu finns det en funktion på Blogg.se där man kan länka sina inlägg till sin fb-sida och då blev det mer intressant plötsligt. Jag lärde mig det när jag ville sprida mitt inlägg inför folkomröstningen om skolorna i Årjäng. Det kändes  angeläget att få ut till många läsare som motbild till det som presenterades i NWT. Det lyckades också, enbart den sidan kom upp i  fyrsiffrigt läsarantal.  Annars har jag väl i ärlighetens namn inte varit särskilt aktiv när det gäller att ragga läsare till bloggen. Allt är ju relativt men i mina ögon har det har varit rätt många ändå liksom och det är inte så bökigt med en lagom stor skara. Men nu är FB alltså mer intressant och nu vet jag till och med hur man tar sig mellan sin egen tidslinje och egen startsida på FB ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback