Bills dop 17:e juli 2013, på Liane

 Den trevlige prästen heter Rune Freiholz och kommer från Åmål. Vi åt ute i skuggan av trädet på nordvästsidan om huset. Dopplatsen var på västsidan om Lianehuset, vid flaggstången, så att Maj kunde se uppifrån balkongen hela tiden. Vår snälla granne Maria spelade och sjöng från verandan under; Idas sommarvisa, Du är det finaste jag vet och avslut Värmlandsvisan. Rolands farbror Nils var med. Två väldigt fina tremänningstjejer var med och en lyckades jag få med på bild; Märta. Den andra var mer svårfångad. Doptårtan var glutenfri gjord av Sinnikka. Maten var förstås en planka från ICA- Sillerud. Jättefina blomdekorationer hade vi gjort iordning att ha på matbordet och dopborder, men de får ni tänka er, de blåste bort i vindbyarna så vi fick ställa dem i lä. Jätteglada var vi att Bills moster med familj kom till dopet och överraskade oss. Hon var också fadder. Det kommer mer bilder så småningom, men detta är vad jag hann ta fram i flygande fläng just nu. Vi ska ha bastufest sen och jag måste fixa lite med förberedelser.
 
Tack alla som var med och gjorde detta till en fin och minnesvärd dag för oss!
 
Här kommer lite mer bilder, men mer finns senare imorgon kanske.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hannele på Hisingen

Härligt väder ni fick!

Postat av: Marie

Vilka fantastiska bilder! Vad jag kan läsa ut av dem hade ny en underbar dag. Jag har själv aldrig varit på något utedop, men undrade spontant när jag såg dina bilder varför man inte har det oftare. Det såg väldigt väldigt trevligt ut! Vädret verkade också vara perfekt!

2013-07-19 @ 08:52:09
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Herta

Vilken härlig dag ni verkar att ha haft. Önskar förståss den lille och hans föräldrar allt gott framledes.

2013-07-19 @ 09:31:13
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se
Postat av: Lina

Vilken underbar dag det blev! Längtar tills vi är i Värmland igen!

Svar: Vi ser på bilder på er nu ikväll och saknar er! Kram
Inga Magnusson

2013-07-20 @ 09:42:49
Postat av: Josephine i Bryssel

tycker jag känner igen prästen... kanske från Facebook någonstans. Trevligt med dop! :-)

2013-07-21 @ 20:55:46
URL: http://giraffen197.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback