Det värmer!

Det värmer att ha goda grannar! Alla hjälper till på olika sätt. Med benbruten gubbe skulle det bli svårt att få in någon ved utan hjälp. Här kommer K med vedsäcken på gaffel och placerar utanför källartrappan. Sen tog han in en rejäl omgång också. Vi är mycket tacksamma. Jag har staplat tornen som stöd på var sida, det blev en fin form på det hela. Så får jag förstås elda. Det är lite spring nu när det är många minusgrader ute, ¨så där 10 - 15. Men det känns helt ok att elda med ved, lite naturnära, ungefär som att äta viltkött. Vi lever av det som finns nära oss, i naturen.

Kommentarer
Postat av: Lennart Carlstedt

Bioenergiär toppen. Tyvärr är vår nuvarande bostad eluppvärmd om än med luftvärmepump så det går bara 11-1200 Kwh. Men i vårt gamla hus hade vi kaleugn, köksspis och braskamin - toppen!

2013-01-25 @ 22:38:02
Postat av: Suss

Ved måste man ha, det har vi väl lärt oss sen tidig ålder? Skönt med goda grannar, det håller jag med om!

Svar: Det känns välbekant med vedeldning nu när jag väl kommit igång.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback