Ängebäcksvargen idag måndag

Idag måndag kom telefonsamtal från Sara, Gunnar i Gyltenäs dotter, att man sett varg idag i Ängebäck. Den sågs samtidigt som vargen i Tobyn så det kan inte ha varit samma varg. Detta är ju på andra sidan Årjäng, ner mot Lennartsfors, västsidan av sjön Västra Silen. Ett par mil härifrån fågelvägen kanske.
 
Jag har ingen uppgift vid vilket hus vargen är fotograferad, men den som tog bilderna är Maria Carlsson och jag räknar med att det är ok att publicera bilderna som jag fått via Sara. Tack! Kanske behöver vi hjälpas åt för att punktera myterna om vargens skygghet. De svenska vargarna är inte skygga, de jagas inte, har ingen anledning att frukta människan.
Vi vill inte ha det så här, leva med stora rovdjur i våra trädgårdar, runt våra husdjur.  Vem ska hjälpa oss ur eländet?
 

Kommentarer
Postat av: may flodstrm

I natt har jag haft mardrömmar om vargar. De fanns överallt därhemma och de var mycket större ämnen hund. Tydligen hjälper det inte attrymma fältet. Det undermedvetna har sitt eget liv. Hoppas annars att allt är bra med er och att det går framåt med Rolands ben.

Svar: Ha ha...ja det är lätt att få mardrömmar om varg när man är drabbad! De är större än de flesta hundar, så där som i höjd med diskbänken över ryggen! Tack, det går bra med Rolands ben, han hoppas slippa gipsen nu imorgon då han ska på återbesök, men säkert är det inte.Vi håller tummarna för tålamodet är på upphällningen nu med vårt passiva eremitliv ;-)
Inga Magnusson

2013-02-13 @ 01:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback