"Främling" en bok om Carola av Ekström - Koljonen

 
 Varför i all världen köpte jag den här dåliga boken????  Jag tror att jag hoppades på att få läsa mer om henne som människa:
 
Hur formades hon av sin uppväxt?
Hur såg hennes förhållande till föräldrarna ut?
Hur var det med pojkvänner?
Förhållandet med Runar, hur utvecklades det och hur ser det ut idag?
Mammarollen?  Sonen?  Adoptionen?
 
Allt detta lyser med sin frånvaro, det mesta nämns inte alls.
Den här boken är en enda långrandig genomgång av Carolas karriär och hennes musik, in i minsta ton och inspelning och framträdande. Allt detta ackompanjeras av sida upp och sida ner med  journalisters och musikfolks åsikter. Många av dem säger samma sak, med lite variation. Väldigt mycket orerande är det  om vem som sade vad vid vilket tillfälle.  Köp inte boken! Läs den inte!

Kommentarer
Postat av: Lennart Carlstedt

Tack för varningen! Det blir väl tyvärr ofta så med spökskrivare.

Men gå gärna och se filmen om Monica. helt fantastisk!

2013-12-12 @ 23:28:49
Postat av: Freedomtravel

Usch vad trist! Den ska jag inte läsa.

Postat av: Inger Maryissa

vad trist att boken inte berättade mera om henne som människa
jag skulle också hoppats på att få veta mera om henne om de saker du skrev här
det skulle ha varit mycket intressant att veta mera om henne personligen om hennes liv, uppväxt osv. som format hennes liv och henne som person.
kan tänka mig du blev besviken på boken

2013-12-13 @ 21:49:56
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback