Suverän konsert i Silleruds kyrka!

Love Pettersson på piano och Gunnar Olofsson sång bjöd på mäktig sång och musik. Det var vackra visor som verkligen rörde hjärtat, såsom Kontaktannonsen i två delar, den har en så fin text och man kunde höra alla ord. Sen kom pampiga stycken som Anthem, en av mina favoriter. Och här var en fin röst som bar hela vägen.
Odd Singers från Uddevalla  bjöd på den bästa körupplevelse jag har haft någonsin tror jag. Duktiga Elin Björnson från Årjäng ledde och med var förstås också Erik och Magnus. Himla roligt att få höra ett antal Simon and Garfunkel-låtar! Det är ju välkänt,  min generations musik och jag tror att jag fortfarande känner igen varenda textrad fast det var länge sedan sist. Allt framfördes varierat, inlevelsefullt, engagerat, vackert och man  ville bara inte att det skulle ta slut. Hoppas de kommer tillbaka till Årjäng igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback