Besök hos utvandrarna ...

... blir det ikväll. Det är Sillerudsbor i förskingringen = i Årjäng. Det är ovanligt. Sillerud är faktiskt den kommundel som har störst inflyttningsöverskott, även om jag förstår att det är siffror som verkar fel. ;-). I den västra delen av kommunen kan man ju stoltsera med både många arbetstillfällen och tomma bostäder just nu men inte maximal inflyttning alltså.
 
Det betyder att det är vanligast att flytta hit och inte härifrån. Men jag tror att de kommer tillbaka! Klart att de kommer tillbaka! Vi hoppas i alla fall, de är saknade med det här avståndet till oss gamla vänner.

Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

SV: Det finns säkert många uthyrare, både firmor och privatpersoner. Firmor uppåt i landet har jag ingen koll på tyvärr. Privata uthyrare kan man söka på Blocket. En ny modern husbil kan kosta 10 000 kr/vecka. En husvagn bör vara betydligt billigare. Hur mycket billigare beror på ålder, storlek och uthyrare. Jag har inte exakt koll tyvärr.

Svar: Tack för tips!
Inga Magnusson

Postat av: Veiken

Det borde inte vara svårt att hitta folk som vill flytta dit om man kan erbjuda både jobb och bostad! :)

2013-08-10 @ 22:00:24
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback