Lego och präktighets-image!

Idag är dagen efter dotter o barnbarn åkt ifrån oss. Det är jobbigt att plocka undan deras saker, ja inte för besväret men för att vi saknar dem så himla mycket och det känns ledsamt att de inte längre är här hos oss. Jag har gått här och kommit íhåg vad de lekte och vad de sa och vad de gjorde. Suck! Dotter drabbades tyvärr av flunsa med feber när hon var här så vi kunde inte fläng runt i stugorna eller på konstrunda som vi brukar, men det får bli nästa år.
 
Senare under dagen odlade jag min präktighets-image. Min säsongsstädning liknar inte på långa vägar min mammas vårstädning för den innebar att alla kläder och dynor och madrasser i huset åkte ut för piskning och så gjordes alla utrymmen helt rena. Samma procedur två gånger om året; höst och vår så länge hon orkade och det var länge.
 
Men lite präktig känner jag mig i alla fall idag, för jag har putsat de värsta fönstren, tvättat duschdraperier, tvättat vinterjackor o täckbyxor (har liknat en uteliggare i flera veckor - jag vet!), sopat altanen, gjort ren ljuslyktorna och ställt in dem på vinterförvaring, slängt gamla vinterväxter som inte frusit. Tja, lite sånt har det varit. Gubben är på möte så jag slipper se på teve och kan odla mina egna sysselsättningar. Fast det är hockey nu, FBK i semi, så jag misstänker att de rappar på i dagordningen och han snart är hemma! ;-) Japp exakt nu kl. 20.00, kom han!!!

Kommentarer
Postat av: Josephine i Bryssel

jomen ibland är det riktigt skönt att städa och se att det blir RenT! :-)

Postat av: Gunnar

Ja kvarglömda legobitar på golvet vill man inte ha. Det kan göra riktigt ont om man trampar på dom. Och det har ju hänt...

2013-04-03 @ 16:11:43
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Marie

Här har vi också passat på att vårstäda lite nu när Mini varit sjuk. Badrum, toalett och tvättstuga är för närvarande skinande rent. Det kanske är någonting med våren och städning...

2013-04-05 @ 08:35:34
URL: http://www.mariee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback