Dammfritt ...

... på klädesplagg som är syntetiska, lite elektriska och så kan man få om man sprayar lätt med nån sån här stärkspray. Åtminstone den här har  också antistatisk effekt. Jag har sprayat hela och bara torkat av med bomullstrasa (inte med strykjärn!)  Nu fäster inget damm alls, och framför allt, inga hundhår.
Jag köper sällan kläder, men den här västen var så mjuk och skön, dessutom varm, så jag kunde inte låta bli. Sprayandet funkade på en av gubbens svarta jackor som också drog åt sig lort.
 
(Undrar hur man ska kategorisera såna här inlägg? "Husmorspräktigt" kanske, eller "Beskäftiga kärringtips"?)

Kommentarer
Postat av: Suss

Spraystärk????? Funkar det på fleece också? Och katthår?

Svar: Hmm.... kanske är lättare att använda sköljmedel i sköljvattnet efter tvätt på fleece. Om man nu står ut med lukten o själva tanken på att ha en massa kemikalier i kläderna, vilket jag har svårt för. Men det är ju inte farligt att testa med stärksprayen, spraya på och hänga ut på vädring efter. Du får testa. Och berätta på bloggen hur det gick.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback