Vätternkräftor ...

 



Ikväll onsdag ´fick vi de efterlängtade signalkräftorna från Vättern. En god vän var snäll och tog med några kilo till oss. Vi delade med ytterligare en familj, men tre kilo föll på vår lott till slut. Fina var de och stora. Två var ena riktiga bamsar. Sen blev det sköljning och kokning i omgångar så att vattnet kokade hela tiden, det vore hemskt om de  inte dog på  en gång. Glömmer aldrig när han den engelske kocken försökte koka en hel jättegryta på en gång, vattnet svalnade och de stackars djuren rymde över kastrullkanten.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Mmmm... Så gott! Under ett par år fiskade dottern med väninna egna kräftor och kokade dem. Vilken smakskillnad!

Postat av: Hanneles paradis på Hisingen

här äter vi havskräftor

2012-09-06 @ 11:53:49
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Suss

Jag minns också det kräftkoket, var det inte Floyd som var kocken? Dessutom har jag för mig att han hävde i apelsiner i grytan också.
Vi har avnjutit Hjälmarkräftor förra helgen, kanske jag skulle göra ett litet inlägg om det och läska mina läsare.

Svar: Jo, det var Floyd han hette, hade som image att vara lite full tror jag.
Inga Magnusson

2012-09-09 @ 16:23:21
URL: http://leontina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback