-Söndagar kunde bli husvårdsdagar ...

... sa jag lite piggt och fullmåne-energiskt till gubben, när vi idag söndag, skrotade omkring runt huset för att sanera värsta förfallet.
 
Jag, som lärare, har ju en fallenhet för att vilja schemalägga saker, annars tror vi inte att de blir gjorda.  :-))  (Och ibland har vi rätt - faktiskt!)

Men min man log bara milt och sa
-Asch, vi kan väl göra vad vi vill på söndagarna istället och ibland så vill vi ju greja med huset - det syns ju idag. Nu går vi och dricker kaffe!

Man ska visa experter tillbörlig respekt och i ärlighetens namn så är det han som är levnadskonstnären av oss två. Dom talangerna upptäckte redan hans lärare på mellanstadiet, framlidne Börje S. och sa;
- Du Roland, du vill aldrig göra nåt som är tråkigt!
Mina talanger ligger mer åt mara-hållet, den som jagar plikterna och tråkskaperna här hemma  och som sagt schemaläggningen. ;-)
 
Men  expertis ska respekteras, så jag  köpte fnissande hans idé om söndagarna +  den där smarta avledningsmanövern och vi dukade fram kaffe på altanen! Sen  kollade vi på dagens  Bill-film som kommit till datorn. Det lilla miraklet leker! Vi måste få ordning på Skype.
 
Söndagarna lär bli som dom blir framöver!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Hos oss behöver ett och annat schemaläggas för att bli gjort. Så är det bara!

Ha en bra måndag!

Postat av: Gunnar

Vilken klok man du har! Men det är nog bra om det är nån i familjen sköter planerandet.

2012-09-03 @ 08:08:29
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com
Postat av: Lena

Ni kompletterar varandra perfekt!

2012-09-03 @ 09:49:24
Postat av: Gunnel

Det blev ju en perfekt söndag. Kan det tro vara en arbetsskada att man alltid vill schemalägga saker, för där kände jag verkligen igen mig. Sen vill jag nog inte påstå att jag håller mig strikt till schemat. Jag gissar att Billfilmen var dagens höjdpunkt. Ha en bra vecka.

2012-09-03 @ 15:23:17
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback